Afro Revolution 2017 program

queens_04_2_fb

Tegoroczny program festiwalu dedykujemy kobietom, małym i dużym, młodszym i starszym, niezależnie od jakichkolwiek podziałów i społecznych barier zapraszamy kobiety do tańca. Festiwal Afro Revolution został stworzony by pokazywać różnorodność afrykańskich tańców i odmienność kultur z jakich się wywodzą. Nie bez powodu kontynent Afryki nazywany jest powszechnie Mama-Africa. W tym roku w hołdzie kobietom matkom i ich córkom, chcemy pokazać tańce celebrujące kobiecość. Poprzez tańce tańczone od wielu wielu lat, które swoje korzenie mają właśnie w Afryce, chcemy wydobyć to co w kobietach najpiękniejsze, ich  siłę, niezależność, wolność, seksualność. Afryka i tańce stamtąd się wywodzące są naszą inspiracją do wyrażania emocji, którymi chcemy się podzielić z kobietami. Ekspresja tańców afrykańskich, energiczność ruchów mające swoje historyczne znaczenie, wyzwalające ruchy pośladków, spontaniczność, silna zależność z muzyką i rytmem to wszystko pozwala wrócić do naszych korzeni, do naszej pierwotnej energii. Tańcząc afro dance chcemy Wam pokazać naszą kobiecą SIŁĘ, NIEZALEŻNOŚĆ, WOLNOŚĆ. Tańcząc afro dance chcemy celebrować naszą ZMYSŁOWOŚĆ I SEKSUALNOŚĆ.

Dziewczyny – zatańczcie z nami!!!

14707778_10153821868991583_4371775169268747170_o

W programie:

Tańce tradycyjne z Afryki Zachodniej przy akompaniamencie bębnów na żywo (Gwinea, Burkina Faso)

Sabar – kobiece wersje tańców z Senegalu i Gambii przy akompaniamencie bębnów na żywo

Twerk – współczesna forma tańca potrząsania pośladkami, idea stworzona w USA

Mapouka – tradycyjna forma tańca potrząsania pośladkami, taniec płodności wywodzący się z Wybrzeża Kości Słoniowej

Afro brazylijskie – tradycyjne tańce celebrujące boginie Orixas, z wierzeń ludów Yoruba, którzy przybyli do Brazylii za czasów niewolnictwa.

Warsztaty poprowadzą:

Aminata Sanou

Aminata Sanou, urodzona i wychowana w Bobo-Dioulasso w Burkina Faso, rozpoczęła naukę tradycyjnego tańca już w bardzo młodym wieku, tańcząc na ceremoniach ślubnych i chrztach u boku znakomitych postaci zajmujących się tradycyjną muzyką i tańcem. Sanou, ze strony matki, pochodzi z rodziny griotów, a jej tato jest kowalem, co w pięknej kulturze Mandeng jest wysoce cenionym rzemiosłem.
Aminata trenowała capoeirę, zgłębiała sztukę sceniczną i techniki tańca współczesnego z takimi choreografami i uznanymi reżyserami, jak Salia Sanou, Seydou Boro, Serge Aimé Coulibaly, Aguibou Bougobali Sanou, Luke Petton, Moise Toure czy Fargass Assande. Zagrała w wielu sztukach i afrykańskich filmach. Bierze również udział w berlińskim projekcie Instinct Acts Against Racism, a w 2010 roku otrzymała stypendium w National Center of Dance (CND) w Paryżu, gdzie spędziła trzy miesiące, zanim wygrała program Visa na stworzenie własnego, solowego występu Une Autre/One Other dla Francuskiego Instytutu w 2011 r. Wkrótce Aminata zaangażowała się w kilka innych projektów choreograficznych: w 2014, Kalunga of Martinique – choreograf Agnes Dru. W 2010 Aminata zatańczyła w “Anhumanus” choreografię jej starszego brata, Aguibou Bougobali Sanou (Tamadia Company), która walczyła w siedmiu głównych konkursach choreograficznych Afryki i regionu Oceanu Indyjskiego, Dance Africa Dance . W latach 2008-2010 – Signs and Direction – zbiorowa choreografia tancerzy i choreografów z Burkina Faso, Francji, Nigerii, Maroko, Senegalu. W 2009 była autorem projektu Instinct Acts Against Violence zrealizowanego w Niemczech.
Http://www.cie-aminatasanou.com

Helene Sagna 

Pochodzi z Senegalu, mieszka w Niemczech. Jedna z najbardziej rozpoznawalnych tancerek z Senegalu w Europie. Współpracuje z grupą Yaye Dib Sabar i wieloma innymi tańcząc na scenie w niespotykanym stylu z wielką dynamiką niepowtarzalną ekspresją. Jej taniec to szaleństwo siły i porywająca zmysłowość. Helene specjalizuje się w tańcach sabar i ogólnie w tańcach tradycyjnych Afryki Zachodniej. Helene lubi też współczesne formy afro, dlatego praktykuje również coupe-decale. Helene była w Warszawie podczas 6 edycji Festiwalu Afro Revolution pokazując naszym dziewczynom istotę kobiecego pierwiastka w silnym tańcu, jakim jest sabar.

Ula Afro Fryc

Prekursorka  dancehallu w Polsce oraz zdobywczyni wielu nagród, w tym Vice mistrzostwa świata na zawodach International Dancehall Queen w Montego Bay na Jamajce. Trzykrotna mistrzyni Polski oraz vice mistrzyni Europy, która prężnie działa w środowisku dancehallowym promując kulturę Jamajki dancehall poprzez  pokazy, wykłady i warsztaty prowadzone nie tylko w Polsce, ale i również na całym świecie (m.in. w Finlandii, Włoszech, Japonii). Na swoim koncie ma występy z takimi sławami sceny dancehall jak: Beenie Man, Busy Signal, Leftside, RDX, Mr Vegas, Baby Cham, Aidonia, Marika, Junior Stress, Donatan i Cleo. Można  ją zobaczyć w wielu teledyskach polskich i zagranicznych artystów. Brała udział w programach TV, typu „Mam Talent, „Got To Dance”, „Dzień Dobry TVN”, „Szymon Majewski Show”, „Pytanie Na Śniadanie” itp. Od Czerwca 2010 roku wraz z innymi, utalentowanymi tancerkami, stworzyła pierwszy, profesjonalny skład dancehall’owy “Ukku Bit DivAss”, a od 2014 roku jest organizatorką i promotorką profesjonalnych  mistrzostw „Slavic Dancehall Queen”, które pozwalają zwyciężczyni zawodów polecieć na Jamajkę i wziąć udział w mistrzostwach świata. Ten Event jest dla Uli „Afro” Fryc wielkim sukcesem i jednym z największych dzieł, którym może się pochwalić na swoim koncie.

Anna Zakrzewska

Tancerka, podróżniczka, eventowiec, z wykształcenia politolog. Taniec towarzyszył jej od dzieciństwa, lecz zawsze był on dodatkiem do studiów, a potem regularnej pracy w biurze. Po urodzeniu dziecka zdecydowała o własnej ścieżce kariery, opuściła korporację i podjęła się wyzwania stworzenia Afrykańskiej Szkoły Ruchu i Tańca Uanga w Warszawie. Od 2010 roku swoje hobby zamieniła na zawód. Od tamtego też czasu organizuje Afro dance Festiwal Afro Revolution. Stworzyła Fundację African Roots, pracowała dla Afrykańskiego zespołu z Gwinei – Art Gibami. Przez ponad 10 lat szkoliła się w zakresie tańców arabskich i afrykańskich. Poznała tańce z RPA, Mozambiku, Angoli, Nigerii, Kamerunu, Mali, Gwinei, Senegalu, Wybrzeża Kości Słoniowej. Z zamiłowania jest poszukiwaczką przygód i jej inspiracją od zawsze były fuzje kultur. Ania w Polsce znana jest z jej własnego autorskiego programu nauki tańca dla kobiet – African booty dance, podczas których uczy skomplikowanych technik trzęsień i ruchów biodrami.

Viola Wojciechowska

Tancerka i choreografka. Od 1997 roku specjalizuje się w tańcach afrykańskich. Jest również psychologiem pracującym z dziećmi i młodzieżą. Podczas rocznej podróży po Afryce (2007) odbyła staż w znanym na całym świecie Narodowym Baletem Gwinei,. Prowadzi od 11 lat regularne warsztaty w Warszawie (zajęcia cykliczne i jednorazowe) oraz w całej Polsce (warsztaty dla Polskiego Teatru Tańca, dla Dojrzewalni Róż, dla National Geographic i inne). Prowadzi także zajęcia za granicą m.in. dla Dubai Summer Surprise w Dubaju (VI-IX 2006), dla Stowarzyszenia DEFI oraz Fayasso w Orleans (Francja), dla Stowarzyszenia Sitadans w Malmo (Szwecja).

Viola i jej taniec slow motion

grafik

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *